In 2017 heeft het Servicepunt71 besloten tot het faciliteren van het plaats en
tijd onafhankelijk werken door de inzet van mobiele werkplekken. Het
flexibele werken was reeds aanwezig in de vorm van de virtuele werkplek
waarbij medewerkers van de diverse partnerorganisaties vanuit huis vanaf
een eigen apparaat toegang verkregen tot de bedrijfsomgeving. Binnen de
kantooromgeving was al sprake van flexibel werken (geen
persoonsgebonden werkplekken).

Om de toegang en de mogelijkheden te moderniseren is er gekozen voor
de inzet van een beheerde mobiele werkplek, waardoor de inzet van eigen
apparatuur niet langer nodig was. Om deze op een juiste manier te voorzien
van beveiliging tegen virussen en malware, maar ook de mogelijkheden van
het filteren en scannen van webtoegang; e-mail; en randapparatuur, is er
een functionele specificatie opgesteld waarmee ons marktonderzoek kon
beginnen. Deze specificaties waren noodzakelijk doordat inzet van een
centrale Mobile Device Management oplossing nog in ontwikkeling was.

Verder lezen, download hieronder de casestudy.

CyberSecurity_case_study_Gemeenten_LeidseRegio2